مشروح اخبار


» معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:  بارانهای امسال ذخیره نشد؛ صرفه جویی ضروری است



معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: به دلیل وجود تنها یک سد مخزنی در حال بهره برداری ذخیره مناسبی از بارانهای امسال صورت نگرفته به همین دلیل صرفه جویی در مصرف آب بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار راک نیوز از یاسوج، آرش مصلح اظهار داشت: ۱۵ دشت کهگیلویه و بویراحمد در سال های متمادی خشکسالی با افت شدید آب مواجه شدند و بارندگی های امسال نتوانسته این میزان کاهش سطح سفره های زیرزمینی را جبران کند.
 وی تصریح کرد: افت آب در برخی ازدشت های استان مانند امامزاده جعفر در گچساران در سال گذشته به بیش از ۲۰ متر رسید؛ این در حالی است که کارشناسان میانگین افت آب در دشت های کهگیلویه و بویراحمد را ۱۰ متر در سال گذشته اعلام کرده بودند.
مصلح یادآور شد: به دلیل کمبود اعتبار امکان ذخیره سازی آب های سطحی با استفاده از طرح های تغذیه مصنوعی وجود ندارد.
مصلح با بیان اینکه هم اکنون ۳ هزار حلقه چاه کشاورزی، صنعتی و آشامیدنی مجاز و غیرمجاز در دشت های استان وجود دارد، گفت: برداشت های غیرمجاز و خشکسالی عامل افت شدید سفره های زیرزمینی در سال های اخیر بوده که در صورت ادامه این روند امکان کم آبی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
وی، اصلاح الگوی کشت محصولات کشاورزی، توسعه آبیاری نوین و مدیریت مصرف آب خانگی در مقوله های صرفه جویی و استفاده از فن آوری را از راهکارهای مقابله با کم آبی در استان ذکر کرد و ابراز داشت: یکی از مهمترین راهکارهای گذر از بحران آب، مدیریت مصرف و جلوگیری از برداشت چاه‌های غیر مجاز و اضافه برداشت چاه‌های مجاز است.



تاریخ انتشار : 6 تیر 1398, 19:07



» اخبار مرتبط:

  • سطح آب سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر گچساران 18.5متر کاهش یافت
  • 12حلقه چاه غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد مسدود شد
  • سطح سفره های زیرزمینی دشت امامزاده جعفر 20 متر افت داشته است
  • مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: برداشت غیر مجاز 16 میلیون متر مکعب آب از منابع زیرزمینی دشت امامزاده جعفر
  • 6 شهر کهگیلویه و بویراحمد در معرض تنش آبی است
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟